A keresőmarketing ma – a változások
A keresőmarketing sok változáson átment, de van valami, ami évek óta töretlen. Ez pedig a fontossága. A forgalom 91,5%-a a találati oldal első oldaláról jön. Magyarul ha az Ön oldalát egy kulcsszóra rákeresve csak a második oldalon hozza a Google, akkor a potenciális forgalomnak csak a 4,8%-a jut el Önhöz. Ha a harmadikon, akkor az 1,1%-a.
Minden vállalkozás profitálhat a keresőmarketingből. Bizonyos cégeknek pedig ez egyenesen létkérdés, mert a bevételeik túlnyomó részét (vagy akár az egészet) a honlapjukról szerzik.
Nos, aki még mindig azt hiszi, hogy a keresőmarketing a kulcsszavakkal telezsúfolt szövegekről és az ész nélküli linképítésről szól, az csalódni fog. A Google szerint ugyanis a keresőmarketing egyáltalán nem erről szól. Ezt két frissítésben elég nyilvánvalóvá tették.
Pandák és pingvinek a Google háza táján
A Google Panda 2011 februárjában, a Penguin 2012 áprilisában lépett életbe. A Google keresőalgoritmusának talán ez a két legtöbbet emlegetett, leginkább (jó és rossz értelemben is) elhíresült frissítése.
A Panda olyan oldalakat tüntetett el a süllyesztőben, amelyek alacsony felhasználói élményt adtak. Magyarul silány szövegekkel próbálták a forgalmat magukhoz csábítani, tele voltak reklámmal és nyilvánvaló volt, hogy csak a linképítésre használják őket.
A Pingvin pedig a SEO (keresőoptimalizálás) „piszkos kis trükkjeit” bünteti, ilyen például a linkvásárlás, a plagizált tartalom és a spammelés. Ezek ettől kezdve nemhogy hatástalanok maradnak, de kifejezetten ártanak. (Olvasson többet a modern keresőoptimalizálásról és a linképítésről)
Evolúció a kulcsszavaktól a tartalommarketingig
Tehát az egyetlen járható út az, amit a becsületes cégek ösztönszerűen mindig is csináltak: jó tartalmat készíteni. Ezután ezt a jó tartalmat a közösségi oldalakon és a Google+-on terjesztjük. „Természetes” linkeket szerzünk, vagyis az emberek azért linkelnek ránk, mert tetszik, amit írunk.
A Google szintén segíteni próbál a SEO evolúciójának drasztikusabb lépéseit megemészteni, és irányelveket ad, hogy mit tart jó tartalomnak (és minőségi oldalnak). Ezek felsorolása itt felesleges, mert az irányelvek azt írják körül, ami egy profi szövegírónak és az Ön célpiacának is nyilvánvaló. (Egyedi tartalom, jó stílus, jó helyesírás, részletes, érdekes, tényekben hibátlan stb.) Elmondhatjuk, hogy a modern keresőmarketing egyik legfontosabb összetevője: a jó szövegíró.
És mi köze ehhez a Facebooknak?
A keresőmarketing magába foglalja a közösségi média használatát is, hiszen a Facebookról vagy a Twitterről is érkezhetnek értékes látogatók, illetve a honlap láthatósága is növelhető. Fontos megjegyezni, hogy a Google még mindig mindent visz. Vegyünk egy olyan honlapot, amelyet az elsők között hoz a Google, de eközben aktív jelenléte van a közösségi oldalakon is. Tehát mind a két területre koncentrál.
Ennek ellenére a vásárlók 90%-a a Google keresőjéből talál a honlapra még a látszólag kiegyenlített feltételek mellett is. Ez már a fogyasztási szokásokhoz tartozik, s éppen ezért ebben a cikkben nem térünk ki erre. Dióhéjban: a Facebookon inkább szórakozunk és lájkolgatunk. Ha problémánk van, illetve vásárolni szeretnénk, akkor rákeresünk.
Minden vállalkozás profitálhat a keresőmarketingből. Bizonyos cégeknek pedig ez egyenesen létkérdés, mert a bevételeik túlnyomó részét (vagy akár az egészet) a honlapjukról szerzik.
Nos, aki még mindig azt hiszi, hogy a keresőmarketing a kulcsszavakkal telezsúfolt szövegekről és az ész nélküli linképítésről szól, az csalódni fog. A Google szerint ugyanis a keresőmarketing egyáltalán nem erről szól. Ezt két frissítésben elég nyilvánvalóvá tették.
Pandák és pingvinek a Google háza táján
A Google Panda 2011 februárjában, a Penguin 2012 áprilisában lépett életbe. A Google keresőalgoritmusának talán ez a két legtöbbet emlegetett, leginkább (jó és rossz értelemben is) elhíresült frissítése.
A Panda olyan oldalakat tüntetett el a süllyesztőben, amelyek alacsony felhasználói élményt adtak. Magyarul silány szövegekkel próbálták a forgalmat magukhoz csábítani, tele voltak reklámmal és nyilvánvaló volt, hogy csak a linképítésre használják őket.
A Pingvin pedig a SEO (keresőoptimalizálás) „piszkos kis trükkjeit” bünteti, ilyen például a linkvásárlás, a plagizált tartalom és a spammelés. Ezek ettől kezdve nemhogy hatástalanok maradnak, de kifejezetten ártanak. (Olvasson többet a modern keresőoptimalizálásról és a linképítésről)
Evolúció a kulcsszavaktól a tartalommarketingig
Tehát az egyetlen járható út az, amit a becsületes cégek ösztönszerűen mindig is csináltak: jó tartalmat készíteni. Ezután ezt a jó tartalmat a közösségi oldalakon és a Google+-on terjesztjük. „Természetes” linkeket szerzünk, vagyis az emberek azért linkelnek ránk, mert tetszik, amit írunk.
A Google szintén segíteni próbál a SEO evolúciójának drasztikusabb lépéseit megemészteni, és irányelveket ad, hogy mit tart jó tartalomnak (és minőségi oldalnak). Ezek felsorolása itt felesleges, mert az irányelvek azt írják körül, ami egy profi szövegírónak és az Ön célpiacának is nyilvánvaló. (Egyedi tartalom, jó stílus, jó helyesírás, részletes, érdekes, tényekben hibátlan stb.) Elmondhatjuk, hogy a modern keresőmarketing egyik legfontosabb összetevője: a jó szövegíró.
És mi köze ehhez a Facebooknak?
A keresőmarketing magába foglalja a közösségi média használatát is, hiszen a Facebookról vagy a Twitterről is érkezhetnek értékes látogatók, illetve a honlap láthatósága is növelhető. Fontos megjegyezni, hogy a Google még mindig mindent visz. Vegyünk egy olyan honlapot, amelyet az elsők között hoz a Google, de eközben aktív jelenléte van a közösségi oldalakon is. Tehát mind a két területre koncentrál.
Ennek ellenére a vásárlók 90%-a a Google keresőjéből talál a honlapra még a látszólag kiegyenlített feltételek mellett is. Ez már a fogyasztási szokásokhoz tartozik, s éppen ezért ebben a cikkben nem térünk ki erre. Dióhéjban: a Facebookon inkább szórakozunk és lájkolgatunk. Ha problémánk van, illetve vásárolni szeretnénk, akkor rákeresünk.