Változott a Facebook borítóképekre vonatkozó szabálya

Az új adatlapok bevezetésekor az egyik legkomolyabb változás az oldalak felső részén megjelenő úgynevezett borítóképek megjelenése volt. Ezek a kifejezetten nagy felületek látványos grafikus megoldásokra adnak lehetőséget.

A magánszemélyek főleg humoros vagy magánéletükből vett képeket tesznek föl borítóként, de a vállalkozások számára ez egy igen fontos kommunikációs felület is. A probléma azonban eddig az volt, hogy a szabályok miatt nem lehetett például szöveges árajánlatot megjeleníteni itt.

Tilos volt árakat vagy akár felszólításokat („Nézd meg a weblapunk!”) elhelyezni a képen, de még elérhetőségi adatok sem szerepelhettek itt, így például a webcímünk sem. A cselekvésre ösztönzések tiltása természetesen kiterjedt azokra az esetekre is, mikor lájkolásra vagy megosztásra buzdítottuk volna közösségünket. Természetesen sokan nem tartották be a szabályt (már csak azért sem, mert a többség szaktudás nélkül használja a közösségi média legelterjedtebb csatornáját is, így nem ismeri annak folyamatosan változó szabályzatát).

A Facebookra jellemző, hogy különösebb előzetes figyelmeztetés vagy épp utólagos reklámozás nélkül változtat felhasználási feltételein. Ugyanez történt néhány napja, s mostantól sokkal több lehetőségünk van a borítóképpel kapcsolatban. A továbbiakban is tilos félrevezető vagy valamilyen módon jogsértő képet használni.

A borítófotót mindenki láthatja, de a megkötések köre nagyon lecsökkent. Akár webcímet, szöveget, felszólításokat is elhelyezhetünk a képen, ami viszont fontos, hogy nem buzdíthatjuk arra a felhasználókat, hogy feltöltsék magukhoz a borítóképünket.

A szövegekkel kapcsolatban fontos, hogy a képen a szöveg aránya nem haladhatja meg a 20%-ot. A továbbiakban tehát megjelenhetnek utasítások, árak, elérhetőségi adatok is, de csak akkor, ha a teljes fotófelület egyötödét nem haladja meg a méretük. Érdemes kihasználi a megengedőbb szabályozást, mert komoly reklámfelületet nyertek ezzel a céges oldalak.