Változások a Google Tartalmi Hálózaton

A Google-ban kétféle hirdetési típussal találkozhatunk. Vannak a Google keresések melletti hirdetések, melyekkel például a Google.hu-n találkozhatunk és vannak a Google Tartalmi Hálózatos hirdetések, melyekkel a Gmail.com-on vagy egyéb Google partner oldalakon futhatunk össze.

Eddig mindenki a keresések melletti hirdetéseket részesítette előnyben a tartalmi hirdetésekkel szemben, hisz utóbbi nem eredményezett olyan releváns látogatókat, mint amilyet a keresési hirdetések. Ezt a Google is tudta, ezért is kezdett neki egy nagyobb fejlesztésbe, amit most be is mutatunk!
 

Google Display új helye

A Keresések melletti hirdetések eltérnek a Tartalmi hirdetésektől, de mégis hasonló felületen tudtuk elvégezni a szükséges beállításokat. Míg ez a felület elég volt a kereséses hirdetéseknél, addig ez kevésnek bizonyult a tartalmi hirdetéseknél. Több fülön kellett menedzselni a kulcsszavakat, az elhelyezéseket, a hirdetésszövegeket és a témákat is, ami valahol az eredményesség gátja volt.

Ezen oknál fogva az elkövetkezendő hetekben, a Tartalmi Hálózat egy saját lapot kap, ahol minden egyes módosítás elvégezhető, ahogy azt a lenti képen is láthatjátok.


Hatékonyabb célzás

A módosítások nem értek véget az új felület bevezetésével. A hatékonyabb kezelőfelület mellé egy új kontextus szerinti motor is jár!

Eddig az volt a bevált eljárás, hogy a tartalmi hirdetések hirdetéscsoportjait témák szerint kellett felépíteni, így végülis nem pontosan kulcsszavakat, hanem témákat céloztunk. Az új kontextus szerinti motorral a keresési hirdetéseknél használt motor pontosságával célozhatjuk hirdetéseinket a tartalmi hálózaton is! Mit is jelent ez?

Tegyük fel, hogy fényképezőgépeket hirdetünk. Eddig, ha a fényképező szóra hirdettünk tartalmi hálózaton, akkor megjelenhettünk minden olyan tartalom mellett, amiben szerepelt a fényképezőgép szó. Azonban most már a fényképezőgép nem egyenlő a canon fényképezőgép kifejezéssel. Sokkal nagyobb jelentősége van a több szóból álló kifejezéseknek, mint eddig!
 

Mit is célzunk?

Ahogy eddig, úgy ezután is használhatunk több célzási módszert egyszerre, de most egy venn diagram segítségével láthatjuk a célzási módszerek metszetét. Természetesen ez nem befolyásolja hirdetésünk eredményességét, de könnyebb átláthatóságot, tervezhetőséget jelent majd!

Ezek a venn diagramok már láthatóak a videós hirdetések tervezésénél is.