2012.08.06.
Új lehetőségek a remarketingben
Az egyik legnagyobb hiányossága a hagyományos marketingkommunikációnak, hogy nagyon nehéz perszonalizálni az üzenetet, hiszen általában nem sokat tudunk a hirdetést befogadó egyénekről. Tudjuk nagyjából hány éves, mit szeret, hiszen ezeket a látogatói adatokat megismerhetjük egy weboldal esetében.
De arról általában nincsen információnk, hogy konkrétan a mi termékeink, szolgáltatásaink iránt érdeklődik-e. Pedig differenciálni kell az üzenetünket attól függően, hogy kinek szól: másképpen kell megszólítani azt, akit épp most ismertetünk meg a termékünkkel, és megint mást kellene mondani annak, aki már ismeri, de még bizonytalankodik.
A webáruházaknál a legnagyobb probléma, hogy a látogatóknak csak jellemzően egy kis része vásárol. Ők tartják el az oldalt, míg igen komoly mennyiségű ember egyszerűen lepattan. Az is lehet, hogy később, máshol költi el majd a pénzét, de nálunk valamiért nem jutott el a konverzióig, tehát nem vásárolt.
Az okok változatosak lehetnek, például drága a kiszállítás vagy megnézné máshol is. Sokszor van külső ok, melyet mi csak akaratelhajlítással kezelhetünk, például az, ha az illető még győzködi magát. Főleg impulzustermékeknél vagy nagyobb értékű árunál fordul elő, hogy legalább háromszor kell találkoznia a vevőnek az ajánlattal, mire vásárolna.
Az ilyen lepattanó érdeklődők reaktivizálására való a remarketing, melynek lényege, hogy az AdWords más hirdetést jelenít meg azon felhasználók számára, akik már jártak az oldalunkon. Megnézte például sportszerkínálatunkat, de aztán elnavigált a laptól.
Azonban minden AdSense-megjelenítőnél azt látja, hogy a sportszerünk most ingyen kiszállítással is elérhető. Ez a megerősítés visszairányíthatja az oldalunkra, a lepattanó érdeklődőből pedig fizető vevő lett. Ezt az eszközt egészítette most ki a Google. Az új, tesztből futtatott funkció szerint már címkéket is megadhatunk egyes hirdetéscsoportokhoz a remarketing eszközön belül.
Ez azt jelenti, hogy például megadhajtuk azt is, ha a vásárló olyan URL-en járt az oldalunkon, melyben szerepel a „kapuskesztyu” rész (például: sportbolt.hu/kapuskesztyu vagy sportbolt.hu/foci/kapuskesztyu.php stb.), akkor az elévülési időn belül (például ha ez a látogatás harminc napon belül történt) a megadott hirdetést látja. „Kapuskesztyűt keres, de még nem találta meg az igazit? Most 10% kedvezmény!” Ezzel a címkézéssel a remarketing még pontosabbá válhat.
A Google Analytics webanalitikájával összekötve a konverziós csatorna egészen pontos elemeihez is készíthetünk hirdetéseket: más jelenhet meg annak, aki csak nézelődött a kesztyűknél, más annak, aki a mezeket nézte s megint más annak, aki teli is pakolta a kosarat, de valamiért nem rendelt.
Az AdWords remarketingje képes arra is, hogy olyanoknak jelenítse meg a hirdetést, akik nem jártak az oldalon, de érdeklődési körük és vásárlási attitűdjük megegyezik azokéval, akik igen. Ezzel gyakorlatilag vadonatúj vevőket is terelhetünk az oldalra.
A remarketing eszköz lehetőségi köre eddig is nagyon széles volt, most viszont még jobbá vált. Érdemes tesztelgetni, kipróbálni, mert a magyar piacon, ahol a többség nem tesz mást, csak beír néhány kulcsszót az AdWordsbe, de nem optimalizálja a hirdetéseit, pillanatok alatt komoly versenyelőnyt szerezhetünk.