2013.05.12.
Tovább erősödött a tartalommarketing
Az online tartalomfejlesztés, vagyis a tartalommarketing a Google tavalyi algoritmusfrissítései óta különösen fontos része az online marketingnek. Az egyedi, jó minőségű tartalom a látogatóknak hasznos, így tovább maradnak az oldalon. A kereső célja az adott keresésre a leghasznosabb, legrelevánsabb találatokat kiadni, így a Google súlyos hátrasorolással büntetheti a duplikációt (tehát például ha mások cikkeit másoljuk), viszont nagyon jó eredményeket lehet elérni már bő egy éve a nagy mennyiségű és jó minőségű egyedi anyagokkal.
Ez egy teljesen új iparág kifejlődését is jelentette. Míg két éve a hivatásos szövegírók szolgáltatásait kevesen vették igénybe, addig mostanára már Magyarországon is van néhány ismert szereplője ennek a szolgáltatási csoportnak. Kizárólag tartalomfejlesztéssel foglalkozó vállalkozásból ismertebb csak három-négy lehet, de iparági becslések szerint legalább harminc-negyvenen vannak olyan vállalkozók (többen alkalmazottakkal is rendelkeznek), akik hivatásszerűen élnek abból, hogy mások weboldalaira készítenek anyagokat.
A marketingügynökségek viszont kiegészítő szolgáltatásként vállalják a tartalmak előállítását, így a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökségnél is a szolgáltatási csomag természetes része, hogy előállítjuk a weboldal megfelelő helyezéséhez szükséges mennyiségű és minőségű tartalmakat. A növekvő igény a tengerentúlon is megfigyelhető. A Marketo áprilisi jelentése szerint az ezer főnél több embert foglalkoztató észak-amerikai vállalatok 87%-a videókat, 86%-a pedig szöveges anyagokat tartalmazó tartalommarketing stratégiával dolgozik.
Szintén magas arányban, 80%-ban használják a Facebookra fejlesztett anyagokat. A kis- és középvállalkozások számára a tartalommarketing kitűnő ár–érték arányú, skálázható és ellenőrizhető befektetésnek minősülnek. A különbség annyi, hogy a video anyagok előállítása kkv-k esetében nem jellemző, mivel az még meglehetősen drága, így kisebb cégek esetében a szöveges anyagok használata (blog bejegyzések, hírlevelek, infótermékek stb.) figyelhető meg.
A megkérdezett B2B területen dolgozó amerikai nagyvállalatok 46%-a nyilatkozott úgy, hogy a jövőben emeli a tartalommarketingre fordított büdzsét, és mindössze elenyésző 6% csökkentené. Ez is mutatja, hogy a szakterület drasztikus fejlődése nem lassult az elmúlt hónapokban, az igény folyamatosan nő, hiszen gyakorlatilag minden hónapban hasonló eredményeket kapunk.
Még a mintának használt nagyvállalkozások 65%-a is kiszervezi a tartalomfejlesztést, ami azt jelenti, hogy még ezer főnél többet foglalkoztató cégeknél sem éri meg külön tartalomfejlesztőket alkalmazni, hanem rugalmasabban, olcsóbban és sikeresebben oldható meg a munka szövegírók vagy ügynökségek alkalmazásával.
A problémák megjelölésénél 20% mondta azt, hogy a megfelelően érdekes anyag előállítása jelent nehézséget, 17%-nak pedig a megfelelő mennyiség elérése. Csak 12% jelölte meg a kis büdzsét, tehát a tartalomfejlesztés jellemzően nem pénzügyi kérdés.