Minden, amit nem tudtál a PPC-ről: A kattintások világának titkai!
A PPC hirdetések (Pay-Per-Click) nem csupán kattintások gyűjtéséről szólnak – ezek a kampányok erős márkaépítő eszközök, amelyek jól célzott felhasználói csoportokat érhetnek el.
Hogyan lehet sikeres egy online marketingkampány? Olyan kérdés ez, amelyre marketingszakemberek tízezrei keresik töretlenül a választ, s persze egyáltalán nem egyszerű, hiszen ha mindenki ismerné a sikerhez vezető utat, a szakemberek munkájára nem is lenne szükség.
Az egyik legfontosabb kérdés az, hogyan jósoljuk meg, hogy valami sikeres lesz-e, vagy sem? Nos, ha biztosak akarunk lenni a dolgunkban, néha nem árt meglovagolni valami már eleve népszerűt – olyat, amiről biztosan tudjuk, hogy nagy publicitása van az interneten. Ezért igyekszik sok cég aktuális eseményekhez kapcsolni kampányait, akcióit, nyereményjátékait. Ehhez természetesen nem árt tökéletesen naprakésznek lenni, ami viszont komoly háttérmunkát kíván, amire sokszor nem csak a cégeknek, de még a marketingügynökségeknek sincs megfelelő kapacitásuk.
Éppen ezért üdvözölték sokan örömmel a Twitter egyik legújabb kezdeményezését, amely nem más, mint egy interaktív eseménynaptár. Az #OwnTheMoment projekt lényege, hogy egyetlen naptárba gyűjtik össze mindazokat az eseményeket, amelyek várhatóan nagy érdeklődésre tartanak majd számot az interneten, posztokat, hozzászólásokat, tweeteket generálva. Így annak, aki ki akarja használni a trendeket, nincsen más dolga, mint jó előre kiválasztani azokat az eseményeket, amelyek termékeit vagy szolgáltatásait tekintve relevánsak lehetnek, kigondolni néhány jó ötletet, amelyekkel össze tudja kapcsolni a kettőt, és máris nagyobb eséllyel indul neki a versenynek. Hosszú távú kampányokat persze nehéz volna erre építeni, ám az alkalmi figyelemfelkeltésre tökéletes eszköz ez.
A Twitter ötlete már csak azért is nagyszerű, mert – lévén kifejezetten a szakembereknek szánt eszköz – nem csak egyszerűen összegyűjti az eseményeket, de még tippekkel is szolgál arra vonatkozólag, hogyan használhatóak ki azok üzletileg. Felbecsülhetetlen segítség lehet ez a valós idejű marketingben, hiszen rengeteg háttérmunkát spórol meg.
Magyar viszonylatban persze talán kevésbé releváns, ám jól példázza, hogyan lehet gyorsan nagy népszerűséget szerezni az online világban. Nem máshogy, minthogy folyamatosan, töretlenül rajta tartjuk ujjunkat a vérkeringésen, és minden adódó alkalmat azonnal kihasználunk, s ha lehet, már jó előre látunk.
A PPC hirdetések (Pay-Per-Click) nem csupán kattintások gyűjtéséről szólnak – ezek a kampányok erős márkaépítő eszközök, amelyek jól célzott felhasználói csoportokat érhetnek el.
A linképítés mindig is kulcsfontosságú eleme volt a keresőoptimalizálásnak (SEO). Ahogy azonban a Google algoritmusai egyre kifinomultabbá válnak, a korábban bevált, gyors eredményeket hozó technikák már nem működnek.