A linképítési folyamatot továbbra is egy ködös árny veszi körül, mert mind a mai napig látni olyan zöldfülű SEM cégeket, amelyek Black Hat SEO módszerekkel próbálnak több backlinkhez jutni. Emiatt a linképítés árak között óriási eltérések lehetnek, melynek okait részletezzük ebben a cikkünkben.
A fórumokban elhelyezett linkek már a 90-es években sem működtek
Gyakran látni olyat, még most is, 2021-ben, hogy boldog-boldogtalan felmegy az adott témához releváns fórumokra, és előszeretettel linkeli be az adott szponzorált tartalmat, mondván az itt lévő társaságból valaki csak rákattint, növelve ezzel a backlink erősségét.
A probléma ezzel csak az, hogy az ilyen típusú linkek értéke szinte egyenlő a nullával - mert a fórum DA értéke a tengerszint alatt mozog -, valamint az adott cég hírneve is csorbul, hiszen senki sem veszi komolyan azt a vállalatot, amely gagyi fórumokban próbál vásárlókhoz jutni.
Sőt, ez a taktika hosszú távon a fórumról való kitiltáshoz vezet, mely megint csak egy öngól a vállalat imidzsét tekintve. Egy komoly cég nem piaci fórumokon próbál érvényesülni, hanem komoly platformokon, melyek lehetnek sokak által látogatott hírportálok, magazinok, vagy komoly szakmai blogok.
De a szakmai blogokba és a menő hírportálokra olyan nehéz felkerülni…
Persze, hogy nehéz, ezért próbálnak az amatőr SEO-SEM ügynökök mindent elkövetni azért, hogy ne kelljen a jól menő cégek blogjaival foglalkozni, mert ahhoz valóságos üzleti kapcsolatok kellenek, ami a legtöbb amatőr SEO-SEM cégnek egyszerűen nincs.
Így a
linképítés ára az amatőr cégek esetében igen olcsó lesz, hiszen csak a szponzorált tartalom megírásáért, illetve a silány minőségű fórumokban elhelyezett linkekért kell fizetni, ami igazából csak órabér. Nem történik semmilyen üzleti megállapodás egy komolyabb bloggerrel vagy hírportállal sem, hiszen gyakorlatilag csak kiszórják a linkeket ingyenesen olyan helyekre, ami az ügyfél számára releváns, de SEO szempontból zéró értékkel bír.
Megéri kifizetni a drágább linképítés árat, mert az hosszútávon törzsvásárlókat generál
Míg a fórumokra kitett backlinkek ideig-óráig működnek, hosszú távon fenntarthatatlan ez a módszer, mert az amatőr SEO-SEM ügynökségnek egyszerűen nincs annyi ideje, hogy minden hónapban újabb és újabb fórumokra tegyen ki linkeket. Egy hónapban lehet, hogy behoz ez a módszer néhány új vásárlót, viszont hosszútávon nem okoz profit-növekedést.
Ezzel szemben egy profi keresőmarketing ügynökség nem a fórumokon tölti az ideje nagy részét, hanem valós üzleti tárgyalásokra jár, ahol a megállapodások eredményeképp meghatározott számú szabad felületet kapnak bizonyos időszakokra. Így a számukra kijelölt szabad helyekre tehetik ki az ügyfeleiknek írt szponzorált tartalmakat, amikbe természetesen beleépítik a visszamutató linkeket.
A legnagyobb előny az ilyen típusú linképítésben az, hogy a legtöbb esetben a SEO-SEM ügynökség kedvezményes áron tud hozzájutni a szabad helyekhez, amely azt jelenti, hogy az ügyfél akár 50%-os kedvezményben tud így részesülni. Mivel a legtöbb cégnek nincs jól menő üzleti kapcsolata a legnagyobb webes hírportálokkal, magazinokkal és blogokkal, így esélye sincs az utcáról bekerülnie, pláne nem ilyen mértékű kedvezménnyel.
Emiatt lehet, hogy a minőségi linképítés ára több tízezer forintba kerül, viszont a kitett szponzorált tartalom egy olyan helyre kerül ki, amelynek közepes-magas DA értéke van, így az itt elhelyezett backlink értéke is egyaránt magas lesz, mely 2021-ben is fontos lesz keresőoptimalizálás szempontból.
Linképítés árak 2021-ben
A 2021-es évben a szponzorált tartalmakba bújtatott linkek mellett fontos szerepet kapnak a vállalat saját oldalára kitett értékes tartalmak. Ezek az egyedi, nem másolt vagy fordított szövegek és bejegyzések olyan újfajta linképítési stratégiát jelentenek, amely eltér az eddigi klasszikus PR cikkektől. Nézzük meg, hogy működik ez a fajta új linképítési módszer!
Emiatt változik a linképítés ára 2021-ben
Természetesen továbbra is használjuk a PR cikkeket a linképítési stratégiában, amelyeknek az ára a publikáló weboldalaktól függ. Minél több felhasználója van egy portálnak, annál drágább lesz rajta PR cikket megjelentetni.
Viszont a 2021-es év egy olyan új technikát vezet be a linképítésbe, amely miatt másképp fogjuk majd kalkulálni a linképítés árát 2021-ben. Az új taktika nem más, mint egyedi, hasznos, informatív és megosztásra méltó tartalom létrehozása a vállalat saját oldalán.
Az értékes tartalom lesz az új linképítés 2021-ben
Igazából nem olyan újkeletű ez a módszer, hiszen ezt eddig is sok blogger használta már ki. Amennyiben sikerül értékes és informatív tartalmat létrehozni a vállalat webhelyén, akkor azt a felhasználók megtalálják majd a keresők organikus találatai között.
Ha hasznosnak értékelik, hivatkozni fognak rá a saját weboldalukon, blogbejegyzésükben vagy valamilyen közösségi média oldalon. Gyakorlatilag egy jól megírt cikk így automatikusan tudja generálni a vállalat számára a visszamutató linkeket.
Mit kell tartalmaznia egy ütős cikknek, hogy automatikusan generálja a backlinkeket?
- Egyedi, nem másolt és nem fordított tartalom.
- Legalább 10.000 karakter, de inkább több, hogy a témát részletesen körül tudja járni az írás.
- Legyen a szöveg tagolt:
- Cím, alcímek, fejezetek, felsorolások, idézetek, szövegblokkok.
- Használjunk saját készítésű képeket, infográfokat és magyarázó videókat az egyes szövegblokkok között.
- A témát úgy próbáljuk meg kiválasztani, hogy az kapcsolatban legyen a vállalat termékeivel vagy filozófiájával.
- Igyekezzünk hitelesíteni a szövegünket:
- Használjunk referenciákat könyvekből, szakmai magazinokból, kutatásokból.
- Készítsünk mi egy felmérést vagy kutatást, s ennek az eredményeit írjuk le.
- Olyan témáról írjunk lehetőleg, amelyről nincs már 2 millió cikk az interneten.
Így kalkuláljuk 2021-ben a linképítés árakat
- PR cikkek esetében:
- Szövegíró és a publikáló portál díja + a SEM cég ügyintézési díja
- Egyedi tartalom esetében:
- Szövegíró, fotós, videográfus és dizájner díja + a SEM cég ügyintézési díja
A PR cikk inkább a rövid távú megoldást jelenti, például amikor indul egy cég, az egyedi tartalom pedig a hosszú távú linképítést segíti elő egy már befutott cég esetében.