A kialakult gazdasági helyzetben nem érdemes hátradőlni otthon a kényelmes fotelünkbe főleg akkor, ha online vállalkozásunk van. Ezeket az otthon töltött időket a vállalkozás építésére, illetve életben tartására érdemes fordítani.
Ebben próbálunk segíteni ezzel a cikkel, hogy mit és hogyan érdemes ebben a helyzetben keresőmarketing szempontból egy vállalkozásnak meglépnie.
1. Ingyenes webáruház készítés
A legtöbb Ügyfelünk, akik leginkább helyhez kötött szolgáltatást kínáltak eddig webáruházat készítenek, vagy készíttetnek, melyhez nagyon nagy segítség lehet például egy ingyenesen és könnyen használható Wordpress / Woocommerce rendszer.
Ezek a rendszerek elérhetőek magyar nyelven is és számtalan Youtube videót vagy leírást találunk ezek konfigurálására az interneten. Ha nem szeretnénk bajlódni a grafikai tervezéssel, akkor komplett kész webáruházakat is vásárolhatunk például a
Themeforest oldalról 40-50$-os áron, melyek beállításához komplett használati útmutatót is biztosítanak a téma készítői, igaz ezt leginkább angol nyelven.
Mivel az offline vásárlások egyre inkább csökkennek -nyilván itt kivételt képeznek az élelmiszer áruházak- célszerű ezt a lépést minél előbb megtenni, hogy vállalkozásunk fenntartható legyen a vírus ideje alatt is.
Abban az esetben, ha Ön nem szeretne ezzel foglalkozni,
kérje szakértő munkatársaink segítségét, akik akár néhány nap alatt elkészítik Önnek vállalkozása Woocommerce alapú webáruházát.
2. Webáruház hirdetése keresőmarketing eszközökkel
Amint elkészült a webáruház azonnal hadra foghatjuk a keresőmarketing összes eszközét, de ezek közül is leginkább a kattintás alapon fizetett hirdetéseket. (ilyen például a Google Ads, vagy a Facebook, Instagram is)
Ezeken a rendszereken előre tervezhető költségek mellett tudunk hirdetni azoknak a felhasználóknak, akik pont az Ön termékét, vagy szolgáltatását keresik, így biztos lehet benne, hogy a potenciális lehetséges új ügyfeleket eléri még a vírus idején is.
Az ilyen kattintás alapon fizetett rendszerekre specializálódott a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség is, mely több akkreditációval is rendelkezik a költséghatékony és úgynevezett konverzió alapú (vásárlás alapú) hirdetések üzemeltetésében.
Ezeknek a hirdetési rendszereknek a megtervezése, telepítése általában 1-2 napot vesz igénybe jelen helyzetben online konzultáció mellett, így nem kell Önnek napokat, vagy heteket várnia arra, hogy hirdetései beindulhassanak.
Ha hosszútávban gondolkodunk, akkor érdemes már az elején számolni a
linképítéssel is, melynek célja, hogy azokra a kulcsszavakra, melyekre az Ön potenciális ügyfelei keresnek a Google keresőben minél jobb pozícióban szerepelhessen a találati listán, ezzel az ingyenes releváns weboldalforgalom hosszútávon kivitelezhetővé válik.
Itt nem szabad illúziókba ringatni magunkat, hogy 1-2 hónap linképítést követően azonnal a találati lista elejére kerülünk, mert itt bizony több hónap komoly és megfeszített munkája szükséges ahhoz, hogy valaki a Google találati lista első 3 pozíciójába kerülhessen egy-egy kulcsszóval, így ne dőljön be olyan ígéreteknek, ajánlatoknak, ahol mást kommunikálnak.
A keresőmarketing ezen részével érdemes folyamatosan számolni és egy meghatározott linkmarketing stratégia alapján összeállítani akár több hónapra előre az akciótervet, így pontosan modellezhetőek a várható eredmények.
A keresőhirdetések, valamint a linkmarketingen túl nem elhanyagolható a weboldal
folyamatos tartalom bővítése se, melyről rengeteg cikket írtunk már korábban. Ezeket a tartalmakat előállíthatjuk mi maguk is termékeinkről, szolgáltatásainkról, vagy megbízhatunk vele olyan szakembereket is, akik kimondottan az ilyen keresőbarát tartalmak előállítására szakosodtak.
Használja ki a #maradjotthon kezdeményezést és keressen bennünket bizalommal, hisz a nap 24 órájában rendelkezésére állunk keresőmarketinggel kapcsolatos kérdések megválaszolásában, illetve kivitelezésében.