2014.12.19.

Jutalékmentes szállodavendég szerzése

Jutalékmentes szállodavendég szerzése

Rendkívül érdekes, összetett terület az OTA, vagyis az online szállásközvetítés. Részben online marketing, de annak egy speciális ága, így nehéz valódi szakembert találni hozzá. Másrészt elhanyagolt a szálláshelyek marketingesei között is: használják, de inkább csak megszokásból, mert elfogadták, hogy másképp nem lehet hatékonyan vendéget szerezni.

Pedig jutalék nélkül is lehetnek új vendégeink!

Nézzünk körül a piacon és hasonlítsuk össze az öt-tíz évvel ezelőtti állapotokkal: hihetetlenül megszaporodtak a jutalékért vendégeket ígérő weboldalak. Miért van ez így? A válasz sajnos nem biztos, hogy kellemes lesz: a szálláshelyek rossz online eredményessége miatt. 

Vannak olyan szállodák, amelyek szinte kizárólag jutalékos szálláséjszakákat értékesítenek. Míg évekkel ezelőtt előfordultak 6%-os jutalékok, most vannak olyan oldalak, amelyek akár 30%-ot is elkérnek. Ez elképesztően nagy összeg, ha a szálláshely üzemeltetőjeként összeszámoljuk, hogyan lett minden egyre drágább. Miközben a profit csökken, az árakat nem lehet emelni, mert a verseny lassan már vérre megy.

A kuponos oldalak megjelenése még egy koporsószög volt. Akik kizárólag jutalékos szállodavendéget tudnak fogadni, rengeteg pénzt hagynak közvetítő szolgáltatóknál. Ezzel a pénzzel más marketingtevékenységet tudnának finanszírozni, melyek hosszú távon még több – immár jutalékmentes! – vendéget jelentenének.

Összességében tehát többszörös a veszteség: beleragadnak egy olyan helyzetbe, melyben teljességgel kiszolgáltatottak az affiliate partnereiknek. Szükség van arra, hogy a szálláshelyek törekedjenek az értékes látogatókra. A jól használható, tartalomban bőséges weboldal mellett jó ajánlatokat kell adni.

Nem arról van szó, hogy mindenképpen olcsóbb ajánlatot kell tenni, mint amit a jutalékos oldalnál tennénk, de valami apró ajándék (egy masszázs vagy egy pohár pezsgő) nagyon sokat számíthat. Igyekezzünk elérni, hogy a vendégek a mi oldalunkon foglaljanak szobát! Az így megspórolt jutalékot pedig fordítsuk arra, hogy még több ilyen vendéget szerezzünk. A tudatos online marketing segíthet ebben.

Az AdWords hirdetéseket sok szálláshely azért kerüli, mert elszomorítja őket, hogy az ő nevükre hirdető jutalékvadászok felverték az árakat, s gyakorlatilag az ő brandjükkel, nevükkel hirdetnek, és még jutalékot is kérnek. Viszont éppen azért ilyen hatékonyak, mert szakszerűen, ügynökséggel készíttetik el a kampányaikat. Ha megfelelő szakemberek segítenek, akkor úgy optimalizálható a Google kampány, hogy egy vendég behozására arányosan jóval kevesebb összeget kelljen fordítani, mintha jutalékot fizetnénk egy népszerű szállásfoglaló oldalon.

A megfelelően optimalizált és jó tartalomfejlesztéssel megtámogatott oldal egyébként is képes látogatókat vonzani. Értékes tartalommal és jó keresőhelyezéssel természetes úton is találunk vendégeket. A szállodáról, a környékről vagy éppen ételeinkről szóló cikkek hitelességet növelnek, emellett pedig hozzánk kötik a látogatót.

A többség csak elutazna: talán megvan, hogy melyik városba, esetleg tudja, milyen szolgáltatásokra van szüksége, de leginkább az ár a döntő. Vannak azonban, akiknek fontosabb a minőség, illetve az, hogy olyan helyet válasszanak, ahol tényleg jól érezhetik magukat. A véget nem érő – és minden szereplőt a végén csődbe döntő – árverseny helyett éppen az ilyen igényes vendégeket szerezhetjük meg jól optimalizált weboldallal.

Olyan ügynökségi partnert érdemes keresni, aki a szállásmarketingben járatos és a fenti valamennyi részterületet képes elvállalni. Segítségével elérhető, hogy új vendégeink között ne a jutalékos forrásból érkezők domináljanak.
 

Prezentációnk a jutalékmentes szállodavendég szerzésre:

Kérje egyedi árajánlatunkat
Ajánlatot kérek
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram