Annak ellenére, hogy a Google nem a közösségi média oldalakon elért sikereik alapján osztályozza az online található márkákat vagy cégeket, azért rengeteg lehetőséget tartogatnak a cég népszerűsítésére ezek a közösségi platformok. Jelen cikkünkben betekintést nyújtunk abba, hogy hogyan használják a SEM ügynökségek a különféle közösségi média oldalakat, hogy elérjék egy-egy cég potenciális vásárlóit.
Infográf tartalom, mint csali
Sajnos a legtöbb aktív internetező nem szeret annyira olvasni, ami azt jelenti, hogy egyre nagyobb sikert aratnak a különféle infográf tartalmak, hiszen ezeken csak néhány fontos mondat szerepel, a többi inkább egyértelmű ábra, grafikon vagy kép.
Az infográf tartalmat emiatt mindenképpen profi dizájnerre és marketingesre kell bízni, hiszen ők tudják esztétikusan és praktikusan kialakítani ezeket a tartalmakat, hogy a felhasználók ne csak rákattintsanak, de el is olvassák, majd utána ellátogassanak a cég hivatalos weboldalára, hogy még több adatot tudjanak összegyűjteni az adott témával kapcsolatban.
Az infográf tartalom címe emiatt a legtöbb esetben egy vásárlói perszóna által feltett kérdés szokott lenni, például:
- Létezik kényelmes magassarkú?
- Hogyan tudok fizetésemelést kérni?
- Mit mondjak magamról az állásinterjún?
- Hogyan tudok izmot építeni?
- Melyik a legegészségesebb diéta terhes kismamáknak?
- Tényleg megéri a napelem?
Ezután a megfelelő színsémák és a lehető legegyértelműbb infográf elemek kiválasztása következik, melyeknek összhangban kell lenniük mind a vásárló által keresett kérdéssel, mind a vállalat imidzsével.
A keresőmarketing ügynökségek emiatt előszeretettel alkalmazzák az infográf tartalmakat az adott vállalat Facebook vagy például Instagram posztjain, hiszen ezek a típusú posztok elég figyelemfelkeltőek. S ha igényesen vannak megszerkesztve, akkor rengetegen fogják mindenféle kérés nélkül megosztani. Miért? Mert hasznos tartalmat közöl a felhasználóknak.
Informatív tartalom a landing oldalon
Az infográf kép egyfajta csali a felhasználók számára, hiszen egy kis képbe nem sok tartalom fér bele, csak a legfontosabb pontok, s azok is általában csak nagyvonalakban. Mivel a legtöbb közösségi média oldalon van lehetőség egy linket is elhelyezni a posztban, így a landing oldalon kell részletezni azokat az információkat, melyekre az infográf kép hívja fel a felhasználók figyelmét.
Kulcsfontosságú emiatt, hogy a keresőmarketing ügynökség szakemberei szinkronba hozzák az infográf poszt és a landing oldal tartalmát, mely során fontos azt is figyelembe venni, hogy a felhasználó egy jól átlátható, képekkel és ábrákkal ellátott oldalt képzel el, mielőtt meglátogatná a weboldal linkjét.
Nem érdemes emiatt hosszan részletezett kutatási eredményekkel fárasztani a látogatókat, hiszen elsőként az infográf kép nyerte el a tetszésüket, nem pedig egy nehezen olvasható 60 oldalas szakmai tanulmány.
Frappáns tartalom vs. hirdetés
Természetesen, amikor keresőmarketing ügynökségről beszélünk, s mellé még a közösségi média oldalakat is megemlítjük, elsőként szinte mindenkinek a hirdetések jutnak eszébe, pedig egy értékes tartalmakkal ellátott céges közösségi média oldalra kitett poszt is képes rengeteg felhasználót vonzani az adott landing oldalra.
Így lehet az, hogy a Google nem a vállalati oldalt fogja kidobni elsőként a keresőben egy cégre, hanem az egyik, jól menő közösségi média oldalát, hiszen a rengeteg megosztás és említés miatt nemcsak releváns tartalommá nőheti ki magát egy közösségi média portálon lévő céges profil, hanem elnyerheti emiatt az áhított megbízható forrás címet is.
Profi marketing és pszichológiai tudással, tapasztalt dizájnerekkel és egy kis odafigyeléssel így akár hirdetések nélkül is képes egy jó keresőmarketing ügynökség vásárlókat találni egy cégnek a közösségi média oldalak segítségével.