Minden, amit nem tudtál a PPC-ről: A kattintások világának titkai!
A PPC hirdetések (Pay-Per-Click) nem csupán kattintások gyűjtéséről szólnak – ezek a kampányok erős márkaépítő eszközök, amelyek jól célzott felhasználói csoportokat érhetnek el.
A linképítés még a kétezres években igen kedvelt technika volt a weboldalak helyezésének javítására a keresőlistákon, mivel a PageRank akkor még egyszerűbb módon került kiszámításra. A Google azonban azóta rengeteget változtatott, fejlesztett algoritmusain, és az, hogy hány helyről hivatkoznak az egyes weboldalakra, már jóval kevesebbet számít annak tekintetében, hogy a találati listán hol helyezkedik el egy-egy oldal, hiszen mára már azt is figyelik, természetes-e a folyamat. A több tízezer linket tartalmazó linkfarmok, a hagyományos linképítés felett így nagyrészt már eljárt az idő, ma már black hat, azaz tiltott módszernek számít, mégis akadnak, akik igyekeznek megmaradt előnyeit kihasználni.
A Google japán részlege kifejezetten aktív az ilyen hálózatok elleni harcban – ennek újabb bizonyítékaként nemrég hét nagyobb hálózatot sújtottak büntetéssel a szigetországban. Azt ugyanakkor pontosan nem tudni, pontosan mely hálózatok ellen léptek most fel.
A Google korábban más országokban is foganatosított hasonló akciókat, így például Spanyolországban, Olaszországban, Németországban és Franciaországban is. A hagyományos linképítést éppen ezért nem használják ma már széles körben, hiszen nem csak előnyeit veszítette el, de a kockázat is jelentősen megnőtt, hiszen a keresőóriás nem csak hátrébbsorolással, de kitiltással is büntet adott esetben, ami rendkívül káros hatású lehet az online üzleti életben.
Azt, hogy terveznek-e még hasonló nagyszabású akciókat a jövőben, természetesen nem tudni, azonban a Japánból érkező hírekre adott reakciókból kiolvasható, hogy vannak még bőven olyan országok, ahol elkélne a „takarítás”. A hozzászóló szakemberek, weboldal-üzemeltetők elsősorban Pakisztánt, Svédországot és Oroszországot jelölték meg, mint olyan célpontokat, ahol érdemes lenne körülnéznie a Google szakembereinek.
A PPC hirdetések (Pay-Per-Click) nem csupán kattintások gyűjtéséről szólnak – ezek a kampányok erős márkaépítő eszközök, amelyek jól célzott felhasználói csoportokat érhetnek el.
A linképítés mindig is kulcsfontosságú eleme volt a keresőoptimalizálásnak (SEO). Ahogy azonban a Google algoritmusai egyre kifinomultabbá válnak, a korábban bevált, gyors eredményeket hozó technikák már nem működnek.