Az elmúlt időszakban rengeteg új fejlesztést mutattak be az AdWords fejlesztői. Az alábbi cikkben két újdonság működését szeretnénk bemutatni, az egyik a Display kampányoptimalizáló, a másik pedig a hirdetés diagnosztikai eszköz.
Display kampányoptimalizáló
Manapság rengeteg fejlesztés kerül elő a "semmiből" a Google Tartalmi Hálózattal kapcsolatban. Alig pár hete jelentették be az eddigi legnagyobb
GDN fejlesztést és most egy újabb tartalmi hálózatos eszköz került fel az online felületre.
A Google-ben a keresések mellett eddig is volt olyan eszköz, mellyel a konverziós számot lehetett növelni, persze itt is szükséges volt egy jó kampánystruktúra, stb. Ez az eszköz a konverzió optimalizáló volt, melyhez hasonló került bevezetésre a tartalmi hálózat esetében is.
Az eszköz neve Display kampányoptimalizáló lett, mely a kampányok "Beállítás" fülén érhető el. Ezzel az eszközzel kicsit automatizálhatjuk a display kampányainkat, beállíthatjuk az "intelligens cpc-t" vagy konverzió szerinti optimalizálást.
Ahogy a konverzió optimalizáló, úgy a kampányoptimalizáló bekapcsolásának is feltétele, hogy az adott kampány 30 nap alatt minimum 15 konverziót eredményezzen. Ha ez megvan, a Display Kampányoptimalizáló egyszerűen bekapcsolható.
A Display kampányoptimalizáló eddig csak a nagyobb ügyfeleknél volt elérhető, de most már mindenki próbálkozhat az új eszközzel!
Hirdetés diagnosztika
Előfordulhat, hogy a hirdetések nem jelennek meg. Ennek több oka lehet. Ilyen például a lemerült költségkeret, az alacsony napi költségkeret (ekkora az Google korlátozza a megjelenéseket, hogy a hirdetések egész nap láthatóak legyenek), a kulcsszó egyezés, stb.
A hirdetések lapon, a buborékra kattintva a lenti állapot ablakot kapjuk.
Itt meg tudhatjuk, hogy hirdetésünk megjelenik-e vagy sem, ha nem akkor miért nem. Az újításnak köszönhetően látjuk azt is, hogy a rendszer milyen kulcsszóval és földrajzi célzással tesztelte le a hirdetés megjelenését.
Ha módosításokat hajtunk végre, akkor érdemes lehet az "Újratesztelés" gombot is használni.