A hirdetések szövegezése előtt a SEM szakemberek azért tartanak alapos kulcsszókutatást, konkurenciaelemzést, illetve általános auditálást is, hogy a lehető legjobban tudják megismerni az adott ügyfelet, mint céget.
Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy a
Facebook hirdetések szövegezése során olyan kulcsszavakat és kifejezéseket használjanak, amelyek nemcsak tematikailag felelnek meg egy adott promóciónak, de stílusban és megfogalmazásban is illenek az adott közönség ízléséhez.
Tehát a cég megismerése után a keresőmarketingeseknek ki kell alakítaniuk az összes létező vásárlói perszónát, majd megvizsgálni, hogy mely csoportokra érdemes egy reklámanyagot kihelyezni, s melyek azok, amelyeket mindenképp csak külön promóciókkal érdemes megszólítani.
1. Földrajzi hely
Magyarországon kicsit nehéz lenne eladni egy óceánjáró hajót, viszont például Franciaországban nem egy vállalkozás foglalkozik ilyesmivel. Ez csak annyit jelent a Facebook hirdetések esetében, hogy ahogyan offline, online is számít az, hogy ki hol tartózkodik épp, amikor megjelenik neki egy reklám a közösségi média óriás platformján.
Fontos emiatt megkülönböztetni a vásárlókat aszerint, hogy hol veszik igénybe a Facebook szolgáltatásait.
2. Korosztályok és nemek
Nemcsak a webáruházak képesek egyes aloldalakat teljesen új színbe bújtatni egy-egy promóció alkalmából, hanem a hirdetések szövegeit is meg lehet úgy tervezni, hogy egy részük a 20-30 év közötti nőknek, másik részük a 12-16 éves lányoknak, s a harmadik részük pedig például 60-80 éves férfiaknak szóljon.
Amennyiben ez nem történik meg, a kampányok nem egy személyt fognak megszólítani, hanem egy általános tömeget, amiben mindig benne van az a kockázat, hogy egyes emberek számára offenzív, bugyuta vagy épp meghökkentő lesz egy kampányszöveg, kép vagy videó.
3. Nyelvek
Magyarországon is egyre több webáruház foglalkozik nemzetközi szállítással már, így a legtöbb magyar közepes vagy nagyvállalatnak már sikerült teret hódítania egyes külföldi országokban is. Ez azt jelenti, hogy külön nyelveken kell fussanak a promóciók, így a közönség méretéhez mérten itt is szükség lehet kialakítani akár több kampányt is egyszerre.
4. Érdeklődési körök
Az emberek bejelölhetik a saját adatlapjukon, hogy milyen típusú Facebook hirdetéseket látnak szívesen, s melyek azok, amelyekkel lehetőleg ne zargassa őket a rendszer. Ezeket az adatokat természetesen nem látják a SEM szakemberek, mert a Facebook hirdetéskezelőjében ők csak azt tudják megtenni, hogy egyes érdeklődési köröket bejelölnek, vagy kihagynak egy-egy promóció elindítása előtt.
Szinte minden automatikusan történik, így sosem találkoznak személyes, vagy bármelyik felhasználóhoz köthető adatokkal. Ebből a szemszögből nézve vakon teszik ki a hirdetéseket, majdnem teljesen ismeretlen emberek számára.
Vásárlói perszónák kialakítása Facebook hirdetésekhez
A fent említett négy tulajdonság szerinti csoportosítás után érdemes megszámolni, hogy mely csoportokban hány fő szerepel, illetve érdemes-e egyeseknek külön-külön kampányt indítani, vagy elég lesz-e majd őket egy hirdetéssel megcélozni.
Ezután elkezdődhet a vásárlói perszónák kialakítása. Ez azt jelenti, hogy a SEM ügynök elképzel egy fiktív vásárlót, aki például egy 25 éves friss diplomás pályakezdő nő, aki épp egy új autóra gyűjt. Vagy egy 65 éves nyugdíjas férfi, akinek a sok és fárasztó fizikai munka miatt hátfájása van, vagy egy 5 éves kisfiú, aki imád rajzolni, de nincs a környéken szakoktatás, stb.
Amennyiben összegyűlik megfelelő mennyiségű felhasználó egy-egy vásárlói perszóna mögé, el lehet kezdeni megírni a promóciók szövegeit, elkészíteni a megfelelő képeket, videókat és / vagy hanganyagokat, majd indulhatnak is a Facebook hirdetések.
Amennyiben nem teljesítenek jól egyes kampányok, a platform rugalmasságának köszönhetően lehetőség van akár azonnali módosításra is, hogy ne vigyék a vállalat pénzét a nem jól sikerült reklámok. Emiatt fontos a folyamatos monitoring és a megfelelő időnkénti adatelemzés és ellenőrzés, hogy se a SEM ügynökséget, se az érintett céget ne érje kellemetlen meglepetés a facebook hirdetések kezelése során.