A HTML5 szabványának erőteljes támogatása után természetesen nem meglepő, hogy a Google az új webes technológiát terén is igyekszik az elsők között lenni (különösen, mert épp a napokban ismerte be a Google-vezér Eric Schmidt, hogy a keresőóriás csúfosan lemaradt a közösségi forradalomról a kezdetekben).
Legújabb technikai megoldásuk egy játék, amely már most előrevetíti, milyen különleges, platformokon átívelő megoldások valósíthatók majd meg a jövőben, eközben pedig mostani egyik legfontosabb termékét, a Chrome böngészőt is terjeszti. A World Wide Maze (világméretű labirintus) egy, a Google Play hálózatán elérhető ügyességi játék, amely azonban nemcsak interaktív, hanem technikai bravúr is.
Az általunk megadott weblapot a program átalakítja egy háromdimenziós útvesztővé, amelyben egy golyót kell úgy irányítanunk, hogy végigmenjen a kiválasztott weblapból készült pályán, miközben összeszedjük a kék gyémántokat.
Ez már önmagában tréfás ötlet, hiszen kedvenc weboldalainkon játszhatunk, ami viszont igazán pikánssá teszi a dolgot, hogy a monitorunkon folyó játékot okostelefonunkról irányíthatjuk. Az asztali gépen és mobilunkon is Google Chrome böngészőre lesz szükség (mely nemcsak Androidon, de iOS-en is elérhető). A két eszközt könnyedén párosíthatjuk akár egy QR-kód beolvasásával is, ezután pedig a kiválasztott weboldalt átalakítja a program egy 3D-s útvesztővé.
A labirintusban úgy haladhatunk, hogy a mobilunkat döntjük jobbra-balra, valamint az érintőképernyő megnyomásával ugorhatunk. Ez a cross-platform megoldás a weboldalak kezelésénél is használható lenne, s rámutat arra is a program, hogy sokkal interaktívabbá tehető a böngészés is. Itt tehát egy szórakoztató játékról van szó (amelyhez ráadásul mobilunkra is telepíteni kell a Chrome-ot, ami szintén jót tesz a böngésző terjedésének), de emellett egyféle homályos rálátást is ad arra, hogy milyen lehetőségeink vannak a weben.
A Chrome előtérbe helyezése egyébként folyamatosan zajlik, ha kis lépésekben is. Például a napokban a blokkolt szájtokat (amelyekről nem fogadnak linket) is csak egy Chrome-bővítmény telepítésével nézhetik meg a webmesterek, nincsen rá külön oldal a Webmester Eszközökben, mint korábban. A techdemókat egyébként a Google demoslam.com oldalán gyűjti.
A PPC hirdetések (Pay-Per-Click) nem csupán kattintások gyűjtéséről szólnak – ezek a kampányok erős márkaépítő eszközök, amelyek jól célzott felhasználói csoportokat érhetnek el.
A linképítés mindig is kulcsfontosságú eleme volt a keresőoptimalizálásnak (SEO). Ahogy azonban a Google algoritmusai egyre kifinomultabbá válnak, a korábban bevált, gyors eredményeket hozó technikák már nem működnek.
Ajánlatot kérek
A virusmedia.hu sütiket használ. Az oldal böngészésével hozzájárul a sütik használatához.