2013.10.22.
Átszabta az AdWords a hirdetésbővítményeket
Új frissítéseket vezetett be szeptember végén az AdWords, amelyek nem csak megkönnyítik a hirdetők dolgát, de segítenek abban is, hogy hatékonyabban el tudjuk érni célközönségünket. Az új hirdetésbővítmények elsősorban a belső linkekre voltak nagy hatással. Újítás többek között, hogy a mobiltelefonokon megjelenő hirdetések a specifikus üzeneteket és telefonszámokat tartalmaznak, ezzel könnyebbé téve a konverziót.
Hol, mikor, mi
A frissítést követően a bővítmények működése is megváltozott, jobban mondva több a lehetőségünk arra, hogy magunk szabjuk meg azok működését. A hirdetéscsoport-szintű bővítményeknek köszönhetően lehetőségünk van arra, hogy pontosan meghatározzuk, melyik bővítmény melyik hirdetéssel együtt kerüljön megjelenítésre. Emellett arra is lehetőséget biztosít az AdWords rendszere a frissítés óta, hogy pontosan beütemezzük a bővítmények megjelenésének idejét, így igazodva például a nyitvatartási időhöz, éjszakai-nappali periódusokhoz stb.
Ezzel a legmegfelelőbb időben tudjuk elérni potenciális ügyfeleinket. A korábbi bővítmények az automatikus frissítés során maguk is átestek a frissítésen, s ahol vegyesen szerepeltek korábbi típusú és frissített bővítmények, a rendszer automatikusan törölte is a régebbi típusúakat.
Mindent tudhatunk
A frissülő AdWords a korábbinál sokkal részletesebb statisztikákkal is szolgál. A jelentésekben megvizsgálhatjuk az egyes belső linkek hatékonyságát, bővítményeink részletes adatait egyenként tanulmányozhatjuk át. A frissítést követően az új statisztikák ugyan a nulláról indultak újra, de természetesen a frissítést megelőző napokon keletkezett adatokhoz továbbra is hozzáférhetünk.
Új kritériumok a frissítés óta, hogy a belsőlink-bővítmények méretét legfeljebb 25 karakterben határozták meg. Ennek oka a hivatalos indoklás szerint az, hogy rövidebb linkekkel, egyben tömörebb üzenetekkel kedvezőbb eredményeket érhetünk el. A másik szabály, hogy immár minden belső linknek saját egyedi oldalra kell mutatnia – ennek célja, hogy az egyes, nyilván egymástól különböző hirdetésekhez kapcsolódó érkező oldalak dedikáltak legyenek, a linkekre kattintók releváns tatalommal találkozzanak.