A Google kulcsszóválasztója megszűnik – vagy mégsem?

Aki 5 percnél többet eltöltött az online marketing világában, az tudja, hogy van keresőmarketing és keresőoptimalizálás. És aki ezt tudja, az ismeri a kulcsszavak fontosságát e két területen. És aki ismeri a kulcsszavak fontosságát, az biztosan használta már a Google kulcsszóválasztó eszközét. Na ez szűnik meg most úgy, hogy beolvad egy másik kulcsszóválasztó eszközbe.

Jó ez nekünk?

A Google kulcsszóválasztója („keyword tool”) elérhető volt az AdWordsön keresztül is, de önmagában is. Kényelmes, gyors, bár sokak szerint pontatlan eszköz volt. Most viszont az egészet beolvasztják a kulcsszótervezőbe („keyword planner”), amely az AdWords alatt kap helyet, és bejelentkezés után használhatjuk majd.

Ez azt jelenti, hogy ezentúl AdWords-fiókra lesz szükségünk ahhoz, hogy a kulcsszavakat bújjuk.

Mégis van remény

Persze minden változás fáj egy kicsit. Emlékezzünk, hogy a Google Reader bezárása után még petíciók is voltak, hogy ne szűnjék meg az olvasó. Most viszont inkább átállásról lesz szó. A kulcsszótervező pontosabb adatokkal dolgozik, funkcionalitásában bővül és össze van kötve a hirdetésmenedzselő felületettel. Kereshetünk majd hirdetési csoport szerint, a kulcsszavakat az „áruk” (licitek nagysága) szerint rendezhetjük, és saját „kulcsszóterv”-et (keyword plan) is kapunk.

Ez utóbbiban elmenthetjük azokat a kulcsszavakat és kulcsszócsoportokat, amelyeket egy későbbi kampányban felhasználnánk. Ezentúl 10 000 szavas kulcsszólistát is feltölthetünk a rendszerbe, ez a kampány összeállítását jelentősen felgyorsítja.

Az átállás bizonyára kényelmetlen lesz, de a Google fejlesztői azt várják, hogy az új kulcsszóválasztó mindenkit kárpótolni fog mind felhasználóbarátságban, mind hatékonyságban. Legyen igazuk.