A csatorna csak eszköz – együtt eredményesebb a közösségi és a keresőmarketing

 Vajon jobb eredményeket hoz-e az integrált közösségi és keresőmarketing, ha nem magukra a csatornákra helyezik a hangsúlyt a kampányban? Ezt a kérdést tette fel a Marin Software, amikor belevágtak legutóbbi kutatásukba, melynek eredményeit nemrég publikálták.


Az eredmények szerint azon vásárlók esetében, akik a keresőhirdetésekre és a közösségi médiában megjelenő hirdetésekre is kattintanak, kétszeres a konverzió esélye azokkal szemben, akik csak a keresőhirdetéssel teszik ezt meg. A közösségi kattintások vizsgálatakor még jobban érzékelhető volt a jelenség, azoknál ugyanis, akik mindkét fajta hirdetésre kattintanak, körülbelül négy és félszeres a konverziós arány azokkal szemben, akik csak a közösségi médiában megjelenő hirdetésre kattintanak.
 

A Marin eredményei rámutattak arra is, hogy a „duplán” kattintók kattintásonként kétszer annyit költöttek, mint a csak keresőmarketing által elért vásárlók, és négyszer annyit, mint a közösségi oldalakon keresztül elértek, ezért a többcsatornás érintkezési pontok nagyon nagy értékkel bírhatnak a közösségi marketingben a vállalat elemzése szerint. Eredményeik azt is megmutatták, hogy azok a keresőmarketing kampányok, amelyeket közösségi kampányokkal együtt folytattak le, 26 százalékkal több bevételt hoztak kattintásonként, mint magukban, az integrált reklámokkal végzett kampányok pedig konverziónként 68 százalékkal több bevételt produkáltak.
 

„A sikeres marketingszakember felismeri, hogy az üzleti célok érdekében a vásárlóra kell koncentrálnia, nem a csatornára. A csatornaorientált megközelítés a megfelelő kulcsszavakra, a célcsoport jobb meghatározására, a jobb ajánlatokra koncentrál, és bár ennek lehetnek előnyei, sokszor figyelmen kívül hagyja a marketing célját: az olyan vásárlók megtalálását, akik a megfelelő vásárlási szándékkal rendelkeznek a megfelelő időben” – áll a jelentésben. „A marketing alapja a célközönség, a csatorna csak eszköz az üzenet eljuttatásához. Az eredményes marketingesek figyelme egyre inkább áttevődik az egyes csatornák erősségeire magukról a csatornákról, hogy így érhessék el a kívánt közönséget” – olvashatóak a cég megállapításai a publikációban.