Minden, amit nem tudtál a PPC-ről: A kattintások világának titkai!
A PPC hirdetések (Pay-Per-Click) nem csupán kattintások gyűjtéséről szólnak – ezek a kampányok erős márkaépítő eszközök, amelyek jól célzott felhasználói csoportokat érhetnek el.
A YouTube hirdetések ma egy fejlődő és egyre hatékonyabb reklámozási fajtát jelentenek az online marketingen belül – de ha nem kifejezetten hirdetést akarunk elhelyezni, hanem például vírusmarketing kampányt építenénk, a hagyományos keresőmarketing szerepe nagyobb, mint hinnénk, állítja a Search Engine Watch.
A keresőmarketinggel foglalkozó oldal összeszedte, milyen tényezők alapján is működik pontosan a YouTube keresőrendszere. És bár közel sem olyan bonyolult az algoritmus, mint a Google ranking rendszere, nagyon is érdemes alaposan odafigyelni bizonyos tényezőkre, hogy valóban népszerű tartalmakat oszthassunk meg.
Hasznos például az, ha minél hosszabb leírást adunk meg a videóhoz – bár ez nem jelenik meg teljes hosszában alapból, és a felhasználók közül is relatíve kevesen olvassák, a YouTube algoritmusa a hosszú leírásokat előnyben részesíti és jobb helyezéseket biztosít a fontos kulcsszavakra, mintha csak néhány szót vetettünk volna oda.
Igen hasznos lehet, ha nem csak a leírásra figyelünk, de a címadásnál is „rámegyünk” a kulcsszavakra, javasolja a SEW szakértője, Brian Dean, mivel így nem csak a videómegosztón belül juthatunk feljebb a találati listán, de arra is esélyünk lesz, hogy a Google találati oldalain megjelenjenek a bizonyos kulcsszavakra optimalizált feltöltéseink.
A YouTube számításba veszi azt is, hányan látták a videót – a népszerűbb tartalmakat értelemszerűen előbbre sorolja. Így érdemes lehet különféle online közösségekben magunk terjeszteni a videó linkjét, hogy megadjuk a kezdőlökést, ami ahhoz szükséges, hogy az oldalon belül rátaláljanak tartalmainkra. Innentől már csak a tartalmak minőségén múlik, tényleg vírus lesz-e a kampányból, vagy csak köhögés.
Bár igencsak idegesítőek lehetnek a videókban elhelyezett hivatkozások, és a közösségi médiában sokszor már inkább negatív hatása van annak, ha szavazatokat kérünk, a YouTube esetében a jelek szerint még mindig működik ez az egyszerű módszer. Így tehát érdemes arra kérni a megtekintőket – feltűnően, de persze nem zavaró módon – hogy értékeljék videónkat és iratkozzanak fel csatornánkra, mert ezzel is javítják helyezésünket.
Dean végül kitér arra is, hogy igyekezzünk rendszerezni, kulcsszavakra optimalizálni csatornánkat, hozzunk létre keresőoptimalizált playlisteket, mivel a YouTube ebből is több információt nyerhet videónk tartalmáról. Érdemes mindezeket a jó tanácsokat megfogadni, és persze számos más egyéb tényezőre is odafigyelni, ha 2014-ben nem valódi vírusmarketinget akarunk folytatni a közösségi videómegosztón.
A PPC hirdetések (Pay-Per-Click) nem csupán kattintások gyűjtéséről szólnak – ezek a kampányok erős márkaépítő eszközök, amelyek jól célzott felhasználói csoportokat érhetnek el.
A linképítés mindig is kulcsfontosságú eleme volt a keresőoptimalizálásnak (SEO). Ahogy azonban a Google algoritmusai egyre kifinomultabbá válnak, a korábban bevált, gyors eredményeket hozó technikák már nem működnek.