Minden, amit nem tudtál a PPC-ről: A kattintások világának titkai!
A PPC hirdetések (Pay-Per-Click) nem csupán kattintások gyűjtéséről szólnak – ezek a kampányok erős márkaépítő eszközök, amelyek jól célzott felhasználói csoportokat érhetnek el.
A korábbi linképítési stratégiák, melyek lényege, alapja a minél több backlink létrehozása volt, halottak. Bár egyes esetekben adhatnak pillanatnyi előnyöket, a legújabb algoritmusok és keresőrendszerek már általában inkább büntetik ezeket a módszereket, minthogy jobb helyezésekkel jutalmaznák azt.
A linkfarmok kora leáldozott, amit mi sem jelez jobban, hogy miközben a Pingvin algoritmus egyre-másra szórja ki a büntetéseket a nem megfelelőnek ítélt, black hat-gyanús backlinkekért, a Google helyi részlegei kifejezetten vadásznak a linképítő hálózatokra. Ma már nem elég minél több helyen megjelentetni egy linket – természetes linképítést kell gyakorolni, amely merőben eltér a korábban bevett módszerektől.
2014-re a keresőmarketingben minden SEO-szakember szerint a tartalommarketing lett a legfontosabb tényező. A leghatékonyabb, legértékesebb linképítési stratégiát akkor követjük, ha oldalainkon prémium tartalmakat osztunk meg, és ezzel természetes módon generáljuk a megosztásokat. Míg az egyszerű linkfarmokat a Google bünteti, a mai linkkatalógusok, melyek kategorizálva, releváns szöveggel együtt jelenítik meg a linket, még hasznosak lehetnek. De a legjobb az, ha oldalainkra természetes módon hivatkoznak, ráadásul szintén releváns tartalmakat megosztó, a Google által megbízhatónak ítélt webhelyek. Így növelhetjük ma a PageRank értéket – a Google rászorított, hogy valóban értékes tartalmakat hozzunk létre, és ne csak a keresőrobotok, hanem a felhasználók számára is.
A Google egyre gyakrabban léptet életbe olyan változtatásokat, amelyek a már most is rendkívül bonyolult ranking rendszert befolyásolják, így ha stabil pontot akarunk találni a keresőmarketing igencsak képlékeny területén, egyet tehetünk csak: kiváló minőségű, a felhasználók számára is érdekes, egyedi és releváns tartalmakat kell létrehoznunk, amelyek segítenek természetes módon növelni weboldalunk forgalmát, és jó esetben a konverziót is.
A PPC hirdetések (Pay-Per-Click) nem csupán kattintások gyűjtéséről szólnak – ezek a kampányok erős márkaépítő eszközök, amelyek jól célzott felhasználói csoportokat érhetnek el.
A linképítés mindig is kulcsfontosságú eleme volt a keresőoptimalizálásnak (SEO). Ahogy azonban a Google algoritmusai egyre kifinomultabbá válnak, a korábban bevált, gyors eredményeket hozó technikák már nem működnek.